Thursday, November 5, 2009

افزایش نگران کننده لینک‌های دعوت به خشونت در بالاترین بعد از ۱۳ آبان

عجیب است که بلافاصله بعد از ۱۳ آبان یک عده شروع کردند به ترویج خشونت (جهاد، پرتاب کوکتل مولوتوف، مبارزه مسلحانه، غیره). من ضمن ابراز نگرانی خواستار توجه همه به این مساله خطرناک هستم. به نظر من ۲ گروه این لینک‌ها را پست میکنند:

۱) آنان که سریع جو زده میشوند و صبور نیستند. به محض اینکه مراسم ۱۳ آبان موفقیت آمیز برگزار شد، شروع به بیان مطالبات تند و خشونت آمیز میکنند. این گروه بیشترین آسیب را به هر جنبشی می‌رساند چون به خاطر تند روی خود عامل ایجاد دیکتاتوری جدید بعد از موفقیت جنبش میشوند و اجازه بیان و رشد مطالبات منطقی‌ را نمیدهند. نمونه این مساله انقلاب ۳۰ سال پیش ماست.

۲) عوامل رژیم که میدانند اگر اعتراضات مسالمت آمیز همینطور گسترده تر شود، دیگر نمیتوانند مملکت را اداره کنند و باید کنار بروند و به دلیل نبود آشوب، امکان استفاده گسترده از خشونت ندارند. این گروه از طریق نفوذی های خود سعی‌ می‌کند با تند کردن مطالبات، باعث سرکوب، سرخردگی و دودستگی جنبش شود.

ما باید به شدت مراقب باشیم و این دفعه احساساتی‌ نشویم. ۳۰ سال پیش این اشتباه را کردیم و وضعمان بد تر شد. این بار نباید از خشونت (هر چند راه حل سریع تر و ساده تریست) استفاده کنیم.

1 comment:

  1. موافقم .
    لطفا در بالاترین پستی بزنید مبنی بر آمادگی برای اعتصاب سراسری نسبت به عدم پرداخت قبوض آب و برق و تلفن .
    نان شده 500 تومان .
    کمتر نون می خوریم . عیب نداره .
    اصلا نون نمی خوریم
    به خدا بی نون نمی می ریم .
    ولی اینا می فهمن که نباید با مردم اینطور تا کنند .
    روانشناسی مردم رو می دونن که نون رو دونه ای 5000 تومان هم بدن بازم ملت می خرن و
    باید این همبستگی رو ایجاد کرد .

    ReplyDelete