Tuesday, May 18, 2010

سؤالی از عزت الله سحابی عزیز

بنده مطمئنم شما و دوستان ملی‌ مذهبی‌ هیچ قصدی جز سربلندی ایران ندارید. آنچه متوجه نمیشوم و خواستار راهنمایی‌ و توضیح شما هستم این است:

حکومت با توافق با خارج می‌خواهد حمایت خارج از خود را زیاد کند و حداقل می‌داند اگر با خارج سر مسائل هسته‌ای به توافق برسد، آنها در قبال مسائل حقوق بشر سکوت میکنند. در عوض، جمهوری اسلامی با قدرت تمام به سرکوب مخالفان خواهد پرداخت. من سوالم این است: اگر نتیجه توافق با خارج این باشد که حکومت بدون نگرانی از اعتراض خارج، اول به بازداشت (و یا خدای نکرده کشتن) موسوی و بعد به سرکوب وحشیانه مردم اقدام کند، آیا باز هم این توافق برای ایران خوب است؟ در واقع می‌خواهم بدانم اگر نتیجه رفع تحریم و سازش با غرب، سرکوب بیرحمانه جنبش سبز باشد، آیا این به نفع ایران است؟ یا فشار خارجی‌ در این شرایط که دست حکومت را می‌بندد و جلوی حرکت افراطی را می‌گیرد و اجازه رشد آرام و منطقی‌ جنبش سبز را میدهد (هر چند نتیجه ش در کوتاه مدت فشار اقتصادی بیشتر بر مردم باشد)، بهتر است؟

در پایان این را عرض کنم که بنده هم مثل شما نگران نابودی ایران هستم. خواهش می‌کنم راهنمایی‌ کنید. این سوال برای خیلی‌ از ایرانیها مطرح است.

No comments:

Post a Comment